close

My Dying Spirit 和上次分享的 Down & Out 一樣

收錄在 Greyson Chance 於 2022年9月推出的Palladium

整張專輯主要分享他成名後的所有遭遇,歷經迷茫、幾經波折後,

最終重拾並療癒自我

-----

BTW, 專輯封面也很有意境和想像空間

感覺不同的人去看會有不同的解讀

歡迎大家留言分享你的想法

--------------Lyric below---------------

Greyson Chance - My Dying Spirit

 

I’m barely on my feet mama
媽媽 我幾乎無法站起
I’m barely holding on by a thread 
我用盡全身的力氣支撐著
Every night I lose a different friend
每晚我都會失去一個不同的朋友 
I thought I had it how I wanted
我曾以為那就是我想要的

Far away as I could ever dream
和我所能想像到的一樣遠
I don’t think California’s my speed
我想加州真的不適合我

All on my own, all I know
全都靠我自己,我全都知曉

So if I’m high like those other guys you’ve kissed 
所以如果我站的夠高 跟那些你親吻過的傢伙一樣高的話
Maybe I’ll find you in my bed again
或許我就能在我的床上與你再次相遇
But I’m all alone, living on the edge
但我始終是一個人 一個人獨自在邊界掙扎
Right at the limit
就快撐不住了
Will I ever heal my dying spirit
我那瀕死的靈魂還能被拯救嗎?

 

I’m hanging on an endless hunger
我正忍受著前所未有的飢餓
It keeps the tears out the devil’s eyes
試圖阻擋惡魔眼中的淚水
I don’t eat because he tells me that it’s fine 
我什麼都不吃 因為他告訴我那不會有事的
I’m barely even standing now
現在的我幾乎站不起來了
But goddamn I need another round
該死的 我需要再來一次
 I can hear my name out in the crowd
我可以聽見有人在人群中呼喚我

If I was a hotel lobby, you’d be mighty fucking sorry 
如果我在飯店大廳,你應該感到他媽的抱歉
To be staying at this piece of shit right off Highway 9 
為了待在那像屎一樣的九號高速公路旁
On the floor of my kitchen, on a vaporizer mission 
我在廚房的地板上 吞雲吐霧
Find a little calm, please ease my mind
試圖找回理智 拜託了 請讓我冷靜下來
I’m so sorry Alexa, I won’t make her graduation
亞歷克莎 我真的 真的非常抱歉,我無法參加你的畢業典禮了
But tell Sloaney girl she’s the apple of my eye
但請幫我告訴斯洛尼,他就是我此生摯愛
Tell her, take your time 
告訴她 慢慢來

Every night I’m hanging by a thread
每晚,我都像是命懸一線般....

 

arrow
arrow

    琴 ₍ᐢ ̥ ̮ ̥ᐢ₎ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()